• Χωρίς... φρένα η αγορά - Νέα άνοδος στις πωλήσεις αυτοκινήτων

    9:19 πμ, Δευτέρα 14 Οκτ 2019 9:19 πμ, Δευτέρα 14 Οκτ 2019

    Tου Σπύρου Ρέκκα

    Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας ακόμη μήνας με έντονες ανοδικές τάσεις για την ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων.

    Οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυξήθηκαν κατά 19,8%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά, στο εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, η αυξητική τάση έφτασε στο 10,3%, σε σχέση με πέρυσι. Τον Σεπτέμβριο πήραν πινακίδες 5.899 επιβατικά αυτοκίνητα. Συνολικά από την αρχή της χρονιάς έχουν ταξινομηθεί 92.772 αυτοκίνητα.

    Η Toyota εξακολουθεί να κάνει μια εντυπωσιακή κούρσα. Αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στην ελληνική αγορά. Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο είναι σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Εχει πουλήσει 10.011 καινούργια αυτοκίνητα. Κατέχει το 10,8% της συνολικής πίτας των πωλήσεων.

    Η Toyota δίνει μεγάλη έμφαση σε όλο το φάσμα της σχέσης της με τον πελάτη. Είναι πρωταγωνιστής και στην αξιολόγηση των υπηρεσιών του after sales. Απολαμβάνει την εμπιστοσύνη των οδηγών και καταγράφει ρεκόρ πωλήσεων, πάρα την απουσία μικρού SUV από την γκάμα της.

    Για μια ακόμη χρονιά το Toyota Yaris αναδείχθηκε το best seller της αγοράς. Το ιαπωνικό supermini το οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου προτιμήθηκε από 5.074 οδηγούς, ενώ τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έφτασε τις 5.645 μονάδες στο εννιάμηνο. Το ποσοστό που κατέλαβε στην κατηγορία του μέχρι και τον Αύγουστο φθάνει το 17,06%! Ενα ακόμη στοιχείο που δείχνει την εμπιστοσύνη των πελατών στην υβριδική τεχνολογία της μάρκας είναι το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που σημείωσε το υβριδικό Yaris στην ελληνική αγορά. Το 34,8% των πωλήσεών του αφορά την υβριδική έκδοση.

    Στην κατηγορία των supermini, που πρωταγωνιστεί στην τοπική αγορά, τη δεύτερη θέση πήρε το Opel Corsa, με 3.305 πωλήσεις, ποσοστό 11,11%. Την τριάδα κλείνει το VW Polo, 3.030 πωλήσεις, 10,19%. Ακολουθούν Peugeot 208 (2.964, 9,97%), Citroen C3 (2.791, 9,39%), Renault Clio (2.446, 9.97%), Hyundai i20 (2.003, 6,74%), Nissan Micra (1.765, 5,94%), Suzuki Swift (1.359, 4,57%), Ford Fiesta (1.002, 3,37%), Suzuki Baleno (980, 3,30%), Seat Ibiza (965, 3,25%) κ.ά. Αξίζει να τονισθεί ότι οι πρωταγωνιστές της κατηγορίας σύντομα θα αντικατασταθούν από νέα μοντέλα.

    Τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη των πωλήσεων κατέλαβε η Peugeot. Διέθεσε 8.410 αυτοκίνητα, ποσοστό 9,1%. Πρόκειται για έναν άθλο, γιατί αυτό το χρονικό διάστημα δεν έχει καινούργια μοντέλα. Η άφιξη των νέων μοντέλων 208 και 2008 θα ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά.

    Η τρίτη θέση ανήκει στη VW. Η γερμανική φίρμα αντιμετώπισε και φέτος την αδυναμία του εργοστασίου να καλύψει τη ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Η απόδοσή της έφτασε στις 7.498 πωλήσεις, ποσοστό 8,1%.

    Δυσκολίες στην κάλυψη της ζήτησης εμφανίζει και η δυναμική Hyundai, που βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 6.702 πωλήσεις, ακολούθησαν Fiat 6.561, Opel 6.412 κ.ά.

    Μόνο τρεις δημοφιλείς μάρκες έχασαν μερίδιο από την αγορά. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, η VW είχε τις μικρότερες απώλειες, μόλις 2%, λόγω έλλειψης αυτοκινήτων. Η Nissan έχασε το 24,3% των πωλήσεών της και η Ford απώλεσε το 6,5%.

    Η μάχη στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων βρίσκεται σε κρίσιμη φάση. Η Audi είναι πρώτη, 3.530 πωλήσεις. Ακολουθούν Mercedes (3.364), BMW (2.440) και Volvo (1.320).

    Πηγή: Realnews

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα